PRIMER KOMPANIJE ,,GALENIKA’’ OTKLJUČAVANJE PROFESIONALNOG POTENCIJALA ZAPOSLENIH
Sa Oliverom Zdravković, direktorkom Sektora za ljudske resurse u farmaceutskoj kompaniji ,,Galenika’’, razgovarali smo o tome šta danas znači biti dobar poslodavac, zašto je važno stalno ulaganje u edukaciju, koji profili su potrebni ovoj industriji i kakvo je mesto žena u njoj i u ,,Galenici’’
Ove godine, Galenika je obeležila 79 godišnjicu poslovanja i tim povodom je imala kampanju posvećenu zaposlenima. Šta su po vama ključni faktori za dugovečnost i otpornosti jedne kompanije?
U slučaju Galenike, postoji više važnih faktora koji su joj zajedno obezbedili dugovečnost i otpornost. Pre svega, istakla bih značaj zaposlenih i njihove motivacije. To je tim odgovornih i kompetentnih ljudi, koji svojim znanjem i iskustvom konstantno doprinose kvalitetu proizvoda i razvoju organizacije. Njihovo znanje je od neprocenjive važnosti za uspeh kompanije. Dugogodišnja tradicija i iskustvo izgradili su snažan brend, imidž stabilne i pouzdane kompanije, što značajno utiče na poverenje klijenata, partnera i zaposlenih.
Važno je pomenuti fleksibilnost i sposobnost brzog reagovanja na promene u okruženju, prilagođavanje i spremnost na unapređenje i inovacije. ,,Galenika’’ je prepoznatljiva po mnogim proizvodima, ali isto tako stalno proširuje svoj portfolio, kako u Srbiji tako i na u drugim tržistima na kojima posluje. Kombinacija tradicije i svežih ideja rezultira uspešnim poslovnim poduhvatima i rezultatima.
Uz dobre lidere koji upravljaju kompanijom, svi zaposleni pred sobom imaju jasnu definisanu viziju, zahvaljujući svojoj misiji i ponašanju u skladu sa kompanijskim vrednostima.
Koji su profili zaposlenih potrebni farmaceutskoj industriji i koliko je to raznovrsna radna sredina?
Kako je posredi farmaceutska industrija, najzastupljenija zanimanja su iz oblasti farmacije, medicine, hemijsko-tehnološke i slično, a ima i drugih poput ekonomije, mašinstva, menadžmenta… Ono što karakteriše ,,Galeniku’’ jesu definitivno diverzitet i inkluzija. Postojimo već 79 godina, imamo približno 800 zaposlenih različitih generacija i profila, a pored naše zemlje, poslujemo na 25 međunarodnih tržišta. Zastupljena je rodna ravnopravnost, poštujemo različita mišljenja i lična opredeljenja i svi se okupljamo oko zajedničkih kompanijskih vrednosti. Na nekim radnim mestima su zastupljenije proceduralne aktivnosti, a na nekim drugim kreativnost zauzima značajniji udeo u svakodnevnim zadacima. Trudimo se da upravo tako i biramo ljude, da usklađujemo njihove profile i prethodno iskustvo s potrebama kompanije i predstavljamo naše okruženje transparentno, kako bi i oni izabrali nas.
Osim toga, važno nam je da su svi zaposleni voljni da kontinuirano uče i da se usavršavaju. Izuzetno smo posvećeni edukaciji, ulažemo u razvoj naših zaposlenih, jer svaki njihov rast, znači i veliki doprinos rastu i razvoju poslovanja naše kompanije.
Iz vašeg profesionalnog iskustva, šta biste istakli kao najvažnije smernice za otključavanje profesionalnog potencijala zaposlenih?
Otključavanje profesionalnog potencijala zaposlenih zahteva pažljivo planiranje i različite načine za sprovođenje planova. S obzirom na pomenute različitosti, veoma je važno proceniti na koji način pristupiti različitim ciljnim grupama, pa i pojedincima. Da bi ostvarili pun potencijal, za zaposlene se kreiraju individualni razvojni planovi, što podrazumeva, između ostalog, obuku i programe razvoja koji im pružaju priliku da unaprede svoje veštine i znanja.
Važno je definisanje jasnih ciljeva kako bi zaposleni razumeli na koji način mogu doprineti organizaciji. Pored toga, redovno pružanje pozitivnih i konstruktivnih povratnih informacija pomaže im da se razvijaju i napreduju u karijeri. Dodatno, podsticanje zaposlenih da razmišljaju kreativno i donose inovativna rešenja, verovatno im u najvećoj meri može pomoći da iskoriste svoje potencijale na najbolji način. Konačno, značajnu ulogu u profesionalnom razvoju ima i učešće u različitim projektima, gde zaposleni imaju priliku da rade različite poslove i razviju ili istaknu neke posebne veštine.
Često se govori o položaju žena u različitim industrijskim granama. Kakva je situacija u farmaceutskoj?
Ovo je jedno od pitanja na koje rado odgovaram upravo zbog toga što radim u farmaceutskoj industriji i nedavno sam imala priliku da govorim o tome. U ,,Galenici’’, u ukupnom broju zaposlenih, zastupljeno mnogo više žena, oko 70 odsto. Na menadžerskim pozicijama je slična situacija, jer više od 60 odsto čine žene. Stoga je ovo tema koja u našoj kompaniji i „nije tema“, zato što se, bez obzira na pol, s poštovanjem tretiraju svi zaposleni kao i kandidati u toku selekcije. Mogu slobodno da kažem da žene imaju sva prava i uticaj, njihov rad se adekvatno vrednuje, imaju priliku za lični i profesionalni razvoj i doprinose poslovanju podjednako kao i muškarci.
KARIJERNI SAVET MLADIMA
Imate li profesionalni savet za mlade i sve one one koji razmišljaju o radu u farmaceutskoj kompaniji?
Farmaceutska kompanija koja se bavi prozvodnjom, baš kao što je ,,Galenika’’, odlično je mesto za učenje i razvoj. Postoje veoma različita radna mesta i vrste edukacije koju organizujemo prema individualnim planovima razvoja, kao i za određene grupe zaposlenih. Neformalno učenje, često potcenjeno, jeste izuzetan način za sticanje znanja, kako za mlade, nove kolege tako i za kolege koje dugo rade. Veliki portfolio proizvoda, mnogo novih projekata, širenje poslovanja na druga tržišta – sve su to sjajne prilike za učenje, sticanje iskustva i deljenje znanja, sa ciljem postizanja odličnih zajedničkih rezultata.
Leave a reply