Prevencijom do pobede nad karcinomom dojke

Put do pobede karcinoma dojke

Oktobar je globalno prihvaćen kao mesec borbe protiv raka dojke, kako bi se podigla svest o važnosti prevencije i ranog otkrivanja. Ružičasta vrpca postala je univerzalni znak solidarnosti sa ženama koje se suočavaju s rakom dojke, simbolizujući nadu i zajedničku borbu za prevenciju i lečenje, dok kampanje tokom ovog meseca promovišu redovne preglede i zdrav način života.

Galenika, sa svojim brendom Pantenol, ove godine peti put pruža aktivnu podršku i realizuje kampanju podizanja svesti o karcinomu dojke i donatorsku akciju za zdravstvene institucije u Srbiji, sa ciljem finansijske podrške ustanovama i poboljšanju uslova lečenja onkoloških pacijenata. Ove godine, od svakog prodatog Pantenol proizvoda tokom oktobra, Galenika izdvaja 3% za doniranje Službi onkologije Zdravstvenog centra Kladovo.

Pored toga, Galenika je ove godine organizovala i panel diskusiju „Put do pobede nad karcinomom dojke“ i pružila podršku konferenciji „Zdravlje žena Srbije“ u organizaciji magazina Lepa&Srećna i Wireless Media Grupe.

Na panelu su učestvovali prof. dr Ferenc Vicko, državni sekretar Ministarstva zdravlja Republike Srbije, dr Milorad Mićović, načelnik službe onkologije u Zdravstvenom centru Kladovo, Vesna Bondžić, predsednica Ženskog centra „Milica“ i dr Nataša Miletić Aranđelović, viši menadžer proizvoda (onkološki portfolio) u kompaniji Galenika, a moderirala ga je Dr Danijela Pantić.

Na početku panela, prof. dr Ferenc Vicko istakao je da ,,Za rano otkrivanje kancera dojke, važno je javiti se lekaru pre otkrivanja simptoma. Svako ima pravo da traži ultrazvučni pregled, bez obzira na to da li ima simptome’’. On je podsetio da sve žene koje imaju 45 godina i više imaju pravo da traže i da im se uradi i prva mamografija.

Karcinom dojke je drugi na svetu po učestalosti, a prvi kod žena, rekla je dr Nataša Miletić Aranđelović, „Edukacija i informisanje su od ključnog su značaja za rano otkrivanje bolesti. Rana dijagnostika u direktnoj je korelaciji sa stepenom informisanosti“, dodala je ona.

Vesna Bondžić smatra da se od žena mnogo očekuje, uključujući i to da poseduju medicinska znanja o simptomima i dinamici redovnih preventivnih pregleda, a da ih niko kroz sistem ne edukuje o tome. Zato je naglasila potrebu uvođenja zdravstvene kulture u školski sistem ali i jednaku dostupnost dijagnostici i lečenju svakoj ženi u Srbiji.

Dr Milorad Mićović složio se sa tim da je važna rana dijagnostika. „Rak dojke je najčešće dijagnostifikovana maligna bolest, ali je potpuno izlečiva ukoliko se rano otkrije. Svaka osma žena je u riziku da oboli. Samopregled je značajan, ali uz redovni ultrazvuk i mamograf“. Govoreći o odnosu između doktora i pacijenta, istakao je važnost poverenja, uz dug, iscrpan i iskren razgovor.

Dr Nataša Miletić Aranđelović na kraju panela podsetila je prisutne da su „najlepše grudi koje ćete danas videti – su pregledane grudi“, kako kaže slogan ovogodišnje Galenikine kampanje Pantenol Roze oktobar.

#PodeliPodsetiProveri je tokom prethodnih pet godina postao zaštitni znak Galenike kampanje podizanja svesti i najkraći rezime onoga što svako od nas može da učini sa svoje strane, na putu do pobede nad karcinomomom dojke. 

Zato: Podeli! Podseti! Proveri!

Leave a reply