PORTFOLIO MENADŽMENT: KORAK ISPRED
Prepoznatljivost brenda, kvalitet, pouzdanost i poverenje u Galenikine proizvode, kompaniju čini uspešnom decenijama. Galenika je skoro osam decenija posvećena investicijama i inovacijama u skladu sa savremenim potrebama pacijenata i potrošača. Važan deo se odnosi na modernizaciju proizvodnog portfolija. Tu na scenu stupa portfolio menadžment.
Portfolio menadžment u farmaceutskoj industriji
U farmaceutskoj industriji, pravovremeno upravljanje portfolijom proizvoda ključno je za održavanje konkurentske prednosti i zadovoljavanje potreba pacijenata i potrošača. Rezultat uspešnog portfolio menadžmenta jeste portfolio proizvoda prilagođen savremenim potrebama pacijenata i potrošača, što direktno utiče na uspeh kompanije.
Jelena Stojanovski, portfolio menadžerka u farmaceutskoj kompaniji Galenika, rekla nam je:
„U Galenici, posao portfolio menadžera obuhvata sve aspekte strateškog upravljanja portfolijom proizvoda. Ključni fokus je na predlaganju novih proizvoda, izradi poslovnih analiza, praćenju realizacije lansiranja novih proizvoda, kao i optimizacija postojećeg portfolija. Uz to, velika pažnja se obraća na otvaranje novih terapijskih linija i poslovnih modela za nova internacionalna tržišta.“
Važnost optimizacije portfolia
U portfolio menadžmentu u farmaceutskoj industriji, najveći izazovi su balansiranje između potreba tržišta i troškova razvoja i proizvodnje proizvoda. Dodatno, u praćenju optimizacije, praćenje regulative i osiguranje kvaliteta predstavljaju ključne faktore.
,,Uvek nastojimo da pronađemo način da zadovoljimo potrebe pacijenata, a istovremeno ostvarimo održivu profitabilnost. Konstantno širimo naš portfolio i jačamo tržišnu poziciju kompanije i što je najbitnije – nudimo pacijentima i potrošačima najširi spektar savremenih i efikasnih farmaceutskih proizvoda. Ilustracije radi, u 2024. godini, lansirali smo 50 novih proizvoda u Srbiji, a imamo i značajnu ekspanziju na tržištima regiona i EU kroz lansiranje čak 230 proizvoda.’’
istakla je Jelena Stojanovski, portfolio menadžerka u Galenici.
Ključni uticaj na razvoj kompanije
Portfolio menadžment je osnova za strateško donošenje odluka. Uključuje niz strateških aktivnosti, počev od predlaganja novih proizvoda, akvizicija i otvaranja novih tržišta, sve do sveobuhvatnog upravljanja dugogodišnjim planom kompanije. Upravljanje portfoliom omogućava fokus na inovacije, efikasnije upravljanje resursima i bolje razumevanje potreba tržišta. Sve to doprinosi dugoročnom rastu, održivosti kompanije, kao i reputaciji kompanije kao pouzdanom partneru u rešavanju izazova koje donosi svakodnevica u zdravstvenom sistemu.
„U Galenici, trenutno smo fokusirani na mapiranje mogućnosti za otvaranje predstavništava na novim tržištima po business-to-consumer modelu (B2C), dok paralelno razvijamo nove terapijske linije koje će dodatno diversifikovati naš portfolio. Ono što je sigurno – balans između inovacija, brzine i prilagođavanja potrebama tržišta ključ je uspeha generičkih farmaceutskih kompanija u savremenom svetu. “
zaključak je naše sagovornice.
Intervju je objavljen na portalu Žena.rs 27. decembra 2024.
https://zena.blic.rs/lifestyle/portfolio-menadzment-korak-ispred/fjqqq9e
Leave a reply