KVALITET PROIZVODA, TIMSKI RAD I KORISNICI U FOKUSU

Intervju – Sanja Glamočanin: O strateškom opredeljenju kompanije, važnosti proširenja portfolija, važnosti brenda, zaokretu u marketingu farmaceutskih proizvoda, timskom radu i fokusu na korisnike, razgovarali smo sa Sanjom Glamočanin, direktorkom za marketing OTC/FS proizvoda u farmaceutskoj kompaniji Galenika.

Sanja Glamočanin

1. Galenika je nedavno najavila značajno proširenje portfolija kroz nekoliko strateških partnerstava sa uspešnim svetskim brendovima. Da li je ekskluzivna distribucija strateški zaokret za kompaniju?

Strateški smo fokusirani na osnaživanje Galenike kroz širenje sopstvenog portfolija i uspostavljanje partnerstava sa globalnim proizvođačima. Pored akvizicije kompanije LifeMedic i partnerstva sa italijanskim proizvođačem Pharmalife Reasearch, ove godine smo realizovali ekskluzivni ugovor sa kompanijom Cantabria Labs i preuzeli generalnu distribuciju proizvoda ovog vodećeg španskog proizvođača dermatoloških brendova, za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije. Pored navedenog, iz sopstvene palete proizvoda, lansirali smo i novu Pantenol+ liniju za dnevnu negu kože i proširili portfolio vitamina i minerala pod brendom Oligovit.

2. Zašto je proširenje portfolia danas toliko važno u poslovnoj i marketinškoj strategiji?

Korisnici proizvoda i stručna javnost očekuju od nas da kontinuirano radimo na razvoju novih proizvoda i unapređujemo postojeće formulacije u skladu sa savremenim potrebama korisnika kao i novim terapijskim trendovima. Brend Galenika daje sigurnost korisnicima prilikom izbora, jer Galenika je kompanija iza koje stoji kvalitet, tradicija ali i inovativnost. Potrebno je kontinuirano osluškivati tržište i potrošače, te pravovremeno odgovoriti na navike koje se menjaju. Na primer, zahtevi za vitaminima i mineralima bili su potpuno drugačiji u vreme korone i sada.

Istakla bih da u ovoj godini sa velikom odlučnošću sprovodimo proces širenja portfolija sa novim brendovima. Planirana ekspanzija stavlja fokus na segmente OTC/FS portfolija gde smo prepoznali prostor za rast – dermokozmetika, proizvodi protiv prehlade i kašlja, minerali, vitamini i digestivni proizvodi. Pored navedenog, u domenu lekova na recept, jačamo prisustvo u segmentima neuropsihijatrije, onkološke i kardiloške terapije.

3. Videli smo priličan zaokret u marketingu farmaceutskih kompanija poslednjih godina, uključujući i naše tržište. Kakva je vaše mišljenje?

Kakvo god da je vreme – u marketingu je ključno duboko razumevanje ciljnih grupa i društvenih okolnosti. Trendovi idu ka digitalizaciji marketinga i online kanalima pa se i komunikacija ka korisnicima konstantno prilagođava. Zahvaljujući internetu, korisnicima je dostupno mnogo vise informacija, te je i veliki naglasak u farmaceutskoj industriji na kvalitetu komunikacije ka korisnicima. U tom smislu, uz fokus na transparentnost, Galenika ulaže značajne napore u komunikaciju i građenje odnosa sa svim ciljnim grupama. Nije dovoljna samo klasična promocija – potrebno je i da lekar ili farmaceut ukažu korisnicima i na dopunske informacije o proizvodu, indikacijama i sastojcima, a sve sa ciljem da korisnik razume šta uzima.

4. Prethodnih godina Galenika je imala mnogo kampanja koje su izazvale veliku pažnju. Za koju od njih biste rekli da je najveći korak napred u smislu inovacija i rezultata?

Ponosni smo na sve naše kampanje, ali bih ovde izdvojila novolansiranu kampanju i video spot za novu Pantenol kremu za lice Pantenol+ B3HA sa prepevanom hit pesmom ,,Princeza – Negde izvan planeta’’ (Slađana Milošević i Dado Topić) koja je probudila veliko interesovanje javnosti, pokrenula emociju i dala odlične prve prodajne rezultate.

Ovde bih istakla da smo kroz istraživanje tržišta utvrdili da postoji potreba za proširenim portfolijom proizvoda koji sadrže pantenol kao sastojak, kao što su mleko za telo i krema za lice, što je samom korisniku brenda logičan i očekivan iskorak u razvoju Galenikinog Pantenol portfolia. Nova Pantenol+ linija predstavlja značajne novine u Galenikinom portfoliju za dnevnu negu lica i anti-age. Pantenol+ B3HA krem gel za lice doprinosi trostrukoj hidrataciji – sve do najdubljih slojeva kože, zahvaljujući tri ključna sastojka u adekvatnoj koncentraciji, Pantenol, 3D Hijaluron i Niacinamid. Koristi se za dnevnu negu, doprinosi smanjenju hiperpigmentacije, ublažava fine linije i bore i čini kožu svežom i glatkom.

Kao što se može videti – poverenje u Galenikin Pantenol brend, kvalitet i efikasnost proizvoda, prihvatljivog odnosa cene i kvaliteta, kao i samo očekivanje korisnika za takvim proizvodom – rezultovalo je uspešnim lansiranjem.

5. Kao direktorka marketinga, mnogo puta ste istakli važnost timskog rada. Koja su tri glavna elementa uspešnog timskog rada danas?

Smatram da je eskpertiza pojedinca potrebna, ali da je još bitniji uigran tim. Ključna tri elementa uspešnog timskog rada smatram da su – poverenje, najznačajniji preduslov za kreiranje radnog okruženja koje podržava rast i razvoj pa samim tim i uspeh; otvorena komunikacija – koja čini osnovu za uspešno savladavanje izazova; i posvećenost – gde je od suštinskog značaja da svi pojedinci budu spremni da se posvete viziji i strategiji kompanije te da zive kompanijske vrednosti. Konačno, ukazala bih i na značaj adaptabilnosti – jer efikasan timski rad uključuje prilagodljivost i adaptabilnost pojedinca. Pre svega, ovo se odnosi na guranje sebe iz zone komfora.

Ljudi sa kojima sam radila i radim, za mene predstavljaju nepresušni izvor inspiracije i energije. Tako je i u Galenici, kompaniji u kojoj radim i koja timsku sinergiju stavlja na prvo mesto.

6. Koje su specifičnosti poslovanja i liderstva Galenike i šta predstavlja brend poslodavca Galenike?

Za Galeniku, održivo poslovanje je sastavni deo kulture poslovanja. To se ogleda u svim oblastima – kroz beskompromisnu posvećenost kvalitetu naših proizvoda, kontinuitetu proizvodnje i snabdevanja, zdravlju i bezbednosti zaposlenih, zaštiti životne sredine i energetske efikasnosti, projektima usmerenim na prevenciju zdravlja, podršku kulturnim projektima kao i donacijama medicinskim ustanovama. Najbitnije nam je da održavamo i unapređujemo svoju poziciju kompanije kojoj se veruje, što je zapravo najveći izazov kompanija sa tradicijom. To u praksi znači kontinuiranu usmerenost ka rastu kroz spremnost svih zaposlenih na promenu i lični razvoj. Otvoreno pričamo i analiziramo naše uspehe i neuspehe, i donosimo odluke i smernice kako da timski napredujemo i budemo bolji.

Vrednosti koje nosi uspešan brend se ogledaju pre svega u kvalitetu, posvećenosti ljudima i vernosti zdravlju. Iz tih razloga, Galenika je prepoznata kao ,,Love Brand’’ već 79 godina. Drago mi je da sam deo Galenikine priče, priče o kompaniji i njenim ljudima.

Leave a reply