Ključni elementi za globalno poslovanje

Širenje poslovanja na globalnom nivou nudi brojne prednosti i mogućnosti za rast, međutim donosi i određene izazove. Da bi se neka kompanija uspešno snašla u složenosti globalnog tržišta, važno je uzeti u obzir više faktora koji utiču na međunarodnu ekspanziju.

Razumevanje globalnog tržišta je ključ. Pre nego što kompanija želi da proširi poslovanje na međunarodna tržišta, sprovođenje temeljnog istraživanja i analiza tržišta je od esencijalnog značaja. To podrazumeva prikupljanje podataka o ekonomskim uslovima ciljanih zemalja, ponašanju potrošača, kulturnim preferencama, kao i konkurentskom okruženju. Razumevanje ovih faktora omogućava kompaniji da identifikuje mogućnosti i prilagodi tržišni pristup. Pored toga, pomaže da kompanija proceni potražnju za njenim proizvodima na različitim tržištima i da donese odluke o strategijama ulaska na tržište.

Bitno je razumeti i praktične implikacije trgovine u inostranstvu. U tom smislu, potrebno je razmotriti na koji način će kompanija organizovati transport i drugu logistiku (posebno u oblasti farmacije, gde su temperaturni režimi i klimatske zone od krucijelnog značaja za kvalitet proizvoda), ali i sagledati mogućnosti načina plaćanja, pa i rizik od neplaćanja. Sve ovo utiče na odluku o otvaranju novog tržišta.

Konačno, prilagođavanje međunarodnim poslovnim praksama je od vitalnog značaja. Svaka zemlja ima svoj skup propisa, pravnih okvira i poslovnih normi koje se moraju poštovati. To uključuje regulativu u oblasti poreza, registracije i ekskluziviteta u konkretnoj državi, ograničenja prilikom uvoza/izvoza robe, ali i ništa manje bitno – propise o radu. Prilagođavanje poslovnih praksi u skladu sa navedenim, pomaže kompaniji da se adekvatno prilagodi poslovanju na datom tržištu.

Galenikinkin jubilej – 80 godina uspešnog poslovanja – protiče u znaku ekspanzije uključujući i dalju internacionalizaciju poslovanja. Kompanija je proširila poslovanje na 30 međunarodnih tržišta na tri kontinenta, a započete su i poslovne aktivnosti na tržištu Latinske Amerike. Ovo predstavlja nesumnjiv podsticaj u daljem razvoju Galenike, koja kao brend predstavlja simbol kvaliteta i pouzdanosti, u svetskim okvirima.

Iva Đorđević

Direktorka internacionalne prodaje

Galenika

Autorski tekst je objavljen u magazinu Nedeljnik i na portalu nedeljnik.rs 8.maja 2025. godine.
https://www.nedeljnik.rs/kljucni-elementi-za-globalno-poslovanje/

Leave a reply