80 GODINA GALENIKE: STALNIM PROMENAMA KONSTANTNO NA VRHU

U godini kada obeležava 80 godina na vrhu farmaceutske industrije kao sinonim za zdravlje, kvalitet, i poverenje, kompanija Galenika nastavlja sa konstantnim rastom kroz proširenje portfolija proizvoda, internacionalizaciju poslovanja i ulaganjem u ljude. O balansu između tradicije i budućnosti, poslovnoj ekspanziji kompanije, značaju intelektualne svojine u poslovanju, reputaciji i planovima za naredni period, razgovarali smo sa Josifom Juškovićem, direktorom pravnog sektora u kompaniji Galenika.

Josif Jušković, direktor pravnog sektora, Galenika

Galenika obeležava 80 godina uspešnog poslovanja, jubilej kojim se retko koja kompanija može pohvaliti. Koliki je izazov održavati balans između tradicije i budućnosti?

Svoju posvećenost ljudima i vernost zdravlju Galenika živi svakodnevno, proizvodeći najkvalitetnije proizvode, uz fokus na brigu o ljudima i prevenciji. Nema puno kompanija na ovim prostorima koje su uspele da se održe u ovako dugom periodu. Već 80 godina, Galenika pokazuje rezistentnost, uspeva da prevaziđe sve izazove i da ostane dosledna sebi. Za Galeniku se može reći da je brend koji su stvorili zaposleni svojom posvećenošću i stručnošću.

Sledeće osobine smatram našim prednostima:

  • Istrajnost i rezistentnost: U našem slučaju to je volja za uspehom, uprkos izazovima koji se nalaze na putu, ali i mogućnost prilagođavanja novim okolnostima tržišta.
  • Stručnost: Našom stručnošću i vizijom za budućnost, predvodimo i težimo da predvodimo dalji razvoj farmaceutske industrije.
  • Inovacije: Posvećeni smo rastu, a to znači da se držimo naših vrednosti, ali se i u kontinuitetu menjamo i transformišemo tj ,,iznova izmišljamo sebe’’ za potrebe zdravlja budućnosti.

Poslednjih godina vidimo značajne korake u poslovnoj ekspanziji Galenike. Koje su ključne karakteristike tog puta rasta?

Osamdeseti jubilej Galenike je u znaku ekspanzije – kako portfolija proizvoda, tako i dalje internacionalizacije poslovanja i kontinuiranih inovacija. Biti u vrhu farmaceutske industrije celog regiona, kao sinonim za zdravlje, kvalitet i poverenje, predstavlja veliko dostignuće kompanije. Ilustracije radi, za sedam godina od kada je deo brazilske NC Grupe, Galenika je proizvela preko 310 miliona pakovanja proizvoda, i povećala je prodaju u Srbiji za čak 84 odsto. Investirano je u izgradnju 3 nove fabrike kao i modernizaciju i proširenje kapaciteta postojećih postrojenja, značajno je povećan portfolio proizvoda – u Srbiji i tržištima regiona na kojima Galenika posluje je realizovano preko 500 registracija proizvoda, a uz strateško partnerstvo sa sestrinskom firmom iz Brazila – EMS, Galenika je uspešno realizovala transfer tehnologije za 13 proizvoda iz novije generacije generičkih lekova. Ovo strateško partnerstvo je pružilo vetar u leđa Galenikinoj poslovnoj viziji i ubrzalo rast i inovacije.

Moderan poslovni svet se ne može zamisliti bez žigova i brendova. Koliki je značaj zaštite intelektualne svojine u poslovanju Galenike?

Od početka svog poslovanja, Galenika značajan segment poslovne politike bazira na intelektualnoj svojini. To je nesumnjivo važan deo u razvoju korporativnog brenda Galenika, koji je postao čuven žig, koji ima dobru reputaciju i kome se veruje. Isto je i sa našim proizvodima. Štiteći svoje žigove, Galenika štiti znanje, tradiciju, kvalitet, potrošače, i svoje pacijente. Tome u prilog ide i nagrada Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (WIPO) dodeljena Galenici za domaće pravno lice sa najvećim intenzitetom korišćenja međunarodnog sistema registracije žigova tokom 2023. godine.

Digitalna ekonomija i primena veštačke inteligencije postaje sve veća stvarnost u poslovanju. Gde se nalazi Galenika na tom polju?

Svedočimo rapidnom razvoju veštačke inteligencije (AI) i njene primene u skoro svim oblastima poslovanja i nauke. U tom smislu, AI je zastupljena i u farmaceutskoj industriji. Galenika prepoznaje AI kao neizbežnog partnera za dodatni razvoj kompanije. Na putu da postane ,,inteligentna kompanija’’ Galenika je uložila značajnu energiju i sredstva. Od najsavremenijeg softvera za upravljanje poslovnim procesima, preko interno razvijene IoT platorme za praćenje proizvodnje, kao i implementacije platforme za poslovnu inteligenciju i prediktivnu analitiku – samo su neke od inovacija koje je Galenika uvela u prethodnih 7 godina. I tu ne stajemo, jer digitalizacija poslovanja predstavlja kontinuiranu investiciju. U ovom segmentu, fokus stavljamo i na uvođenje alata veštačke inteligencije za unapređenje operativne i komercijalne efikasnosti.

Usklađenost poslovanja je poslovna potreba novog doba. Koliko u savremenim uslovima poslovanja znače compliance timovi?

U svetu novih propisa i pravila poslovanja koji se usložnjavaju, compliance-timovi su neminovna potreba. Compliance je čuvar vrednosti, kapitala koji je uložen, ali reputacije kompanija. Mi u Galenici razumemo industriju u kojoj radimo, trudimo se da minimizujemo rizike koja ta industrija nosi, razumemo proizvode, kao i uslove koje jedna kompanija treba da zadovolji kako bi ispunila sve standarde poslovanja koji se od nje očekuju. Compliance nije samo praćenje propisa – to je proces konstantne edukacija menadžmenta i zaposlenih kako bi razumeli sve potrebe usklađenosti poslovanja sa pozitivnim propisima.

Poslovna reputacija nije slučajnost. Šta po vama čini reputaciju kompanije Galenika?

Nije slučajno što nismo toliko marketinški agresivni, obzirom da 80 godina Galenika predstavlja sinonim za Zdravlje, Kvalitet i Poverenje. Na putu posvećenosti ljudima i vernosti zdravlju, stručnost i kvalitet su nam prioritet. Generacije zaposlenih utkale su svoje znanje u razvoj kompanije, dok su sa druge strane generacije potrošača Galenici poverile najvrednije što imaju – svoje zdravlje, i još uvek to čine. I tu leži srž naše reputacije.

Šta smatrate glavnim prioritetima kada je u pitanju dalji razvoj Galenike?

Odgovorno poslovanje i posvećenost ljudima i vernost zdravlju su nam na prvom mestu. Za dalji rast Galenike, u ključnom fokusu ostaju – kvalitet proizvoda, investicije, digitalizacija i internacionalizacija poslovanja. Strateško širenja portfolija i razvoj brendova u skladu sa savremenim potrebama potrošača, nastavljaju da budu jedan od stubova rasta. Pored toga, Galenika se sprema za veliku inovaciju na tržištu u vidu platforme za peptide, na kojoj radimo zajedno sa sestrinskom kompanijom EMS u Brazilu. Paralelno, započinjemo i poslovne aktivnosti na tržištima Latinske Amerike i planiramo dinamičan rast na novim tržištima Evrope i MENA regiona. Sa ponosom mogu da zaključim da istrajnost, odgovornost i inovacije Galeniku inspirišu i čine odlučnom da traje kroz budućnost, a ovo su bili prvih 80 godina. Računajte na nas.

Intervju je objavljen u Nova Ekonomja magazinu i na portalu 1. maja 2025. godine.

Stalnim promenama konstantno na vrh – Nova Ekonomija

Leave a reply